الثلاثاء، 22 مارس 2016

في بداية العام الجديد@@تحياتي وليد النميري

صورة ‏اشعارى وهمساتى الى حواء‏.
@@في بداية العام الجديد@@
سألت نفسي في يوم سؤال@
إيه أخرت حكايتي وقصتي@
هستسلم إن بختي مال@
ولا هثور علي دمعتي@
هعيش حياتي كده في هم@
ولا أحوالي مسيرها تتغير@
كل اللي قاسيته أنا مش مهم@
وشعري اللي شاب وأنا لسه صغير@
في بداية كل عام جديد@
أقول يمكن يضحكلي زماني@
الاقي نفسي لسه وحيد@
وشريك حياتي لسه أناني @
حاولت كتير أداري حزني@
حاولت ياما أكون سعيد@
وفجأة سابني قلبي وفارقني@
في بداية العام الجديد@
الناس ملهية في الإحتفال@
وأنا ضاعت مني فرحتي@
ودمعي من عينيا سال@
وضاقت عليا دنيتي@
أنا ليه ضيعت عمري أسامحه@
وأنسي تجريحه وقسوته@
الغدر كان طبعه و ملامحه@
وخدعتني براءة نظرته@
فاكرني هندم علي الفراق@
ده أنا خدت خلاص حريتي@
أنا قلبي خلاص من الوهم فاق@
بس اللي تعبني حنيتي@
في أول العام الجديد@
الطريق بينا إفترق@
إنت إخترت تكون بعيد@
بعد ماعمري أنا إتسرق@
نفسي أرجع بالزمان@
ليوم ماشفت ضحتك@
وأنسي أنا كل اللي كان@
وأختار طريق غير سكتك@
في بداية العام الجديد@
تحياتي
وليد النميري

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق